آیا بازی های کازینوی آنلاین به اندازه بازی های واقعی خود قابل اعتماد هستند؟ از آنجایی کـه قمار در اینترنت بـه شکوفایی خود ادامه میدهد، ممکن اسـت بازیکنان ببخشند کـه آیا کازینوهای آنلاین و اتاق هاي کارت بـه اندازه همتایان واقعی خود صادق و قابل اعتماد هستند یا خیر. شک و تردید در مورد تصادفی بودن بازیهاي آنلاین وجوددارد، اما با صرف زمان زیادی برای بازی در کازینو زنده آنلاین و کازینوی زمینی، هر دوی این گزینهها مشکلاتی دارند کـه باید قبل از خرید درنظر گرفته شود.
اول، یک هشدار: تجربه من از بازی بیست و یک یا رولت، یا باکارات آنلاین بـه چند جلسه محدود شده اسـت. دراین مقاله، من بر روی پوکر تمرکز خواهم کرد، کـه بـه طور منظم بازی می کنم و از ان لذت زیادی میبرم، اما درسی کـه باید آموخته شود، در هر کجا و هر کجا کـه برای بازی انتخاب میکنید، یکسان باقی می ماند.
در طول همه یگیری، پوکر آنلاین بـه چیزی شبیه بـه یک هدیه خدادادی تبدیل شد و با یک سرمایهگذاری معقول، میتوانستم ساعتهاي زیادی را برای التیام بازی خود سپری کنم، و چه برای لیس زدن زخمهایم و یا شمارش تراشههایم، میز را ترک می کردم، بسیار عالی بود. بازی هر زمان کـه من میخواستم. من گمان می کنم کـه تعداد زیادی از بازیکنان کازینو و پوکر در حالی کـه قفل هستند بـه بازیهاي آنلاین روی آوردهاند، و من علاقه مند هستم کـه بدانم چه تعداد از آن ها آنلاین ماندند، چه در ترجیح بازی زنده یا بـه عنوان مکملی برای بازی در کازینوهای آجری .
در طول همه یگیری، تعداد زیادی از بازیهاي خصوصی بـهصورت آنلاین بـه وجود آمدند کـه در ان دوستان میتوانستند از طریق Zoom چت کنند، در حالی کـه در هر سایت پوکری کـه در ان بودند، تراشهها را معامله می کردند، و این باعث شد کـه من متعجب شوم کـه چند میز پوکر آنلاین گروههاي مشابهی از دوستان داشتند کـه چت میکردند، دستهایشان را بـه اشتراک میگذاشتند، و شاید همدست و پا میکردند. بازیکنان دیگری کـه بخشی از ان چت نبودند.
این مطمئناً یک مشکل قدیمی اسـت کـه در ان بازیکنان ناصادق هنگام بازی آنلاین و همچنین همکاری با یک دیگر، هدف قرار دادن بازیکنان خاص یا ریختن تراشهها روی یک دیگر، دست بـه دست هم می دهند. از منظر تقلب، ممکن اسـت هیچ هنری دراین استراتژی وجود نداشته باشد، اما مطمئنا موثر اسـت.
تبانی در بازیهاي زنده نیز وجوددارد و بـه اسانی قابل درک اسـت، اما باوجود این کـه در طول زمان بسیار مؤثر اسـت، اثبات ان دشوار اسـت، و من خودم قربانی ان شدهام: در اواسط دهه 1990؛ درصد زیادی از میزهای نهایی رابا ریسکهاي کوچک ساختم. مسابقات و دریافتند کـه گروه خاصی از بازیکنان باهم کار می کنند.
اگر دو یا سه نفر از انها روی یک میز بازی میکردند، با پاس دادن تراشهها «بالا بردن، فراخوانی و تا زدن بـه یک دیگر بدون توجه بـه کارتهایي کـه داشتند» و متحد کردن نیروها برای ناک اوت کردن سایر بازیکنان، یک دیگر را حفظ می کردند. مثل بازی با یک رقیب بود کـه در هر دور بازی سه دست کارت میگرفت. همه ی میدانستند کـه اینکار را انجام می دهند، اما هیچکس نمیتوانستبـه این فکر کند کـه چگونه جلوی ان را بگیرد.
در نهایت، من سعی کردم انها رابا ناصادق بودن انها شکست دهم و زمانی کـه کارما تصمیم گرفت مداخله کند، بهای گزافی را پرداخت کردم – اما این داستان برای زمان دیگری اسـت.
در شهرهایی مانند لاسوگاس، بازیهاي نقدی را میتوان با افراد محلی در انتظار ماهی تازه «گردشگران» بارگذاری کرد، آن قدر بازی میکنند کـه تا زمانی کـه پول جدید وارد بازی شود و سریعاً توسط پیراناهای ساکن تمیز شود، روی آب بمانند.
این بازیکنان الزاماًً باهم کار نمیکنند زیرا نیازی بـه اینکار ندارند. در عوض، آن ها برای سرمایه خارجی رقابت می کنند و پویایی بازی را بـه گونه اي تغییر می دهند کـه ممکن اسـت سیگنال دهند و تراشه ها را پاس کنند.
زیرا تمایل دارند از وارد شدن بـه پات هاي بزرگ با یک دیگر اجتناب کنند، در حالی کـه غریبه «مکنده» مدام زیر آتش گاهی اوقات، بازیکنان بهتری مینشینند کـه میدانند چگونه از این موقعیت استفاده کنند، اما وقتی در وگاس بازی میکنم «بـه ندرت»؛ سعی میکنم بازیهاي مملو از توریستها را پیدا کنم و تا جایی کـه میتوانم افراد محلی را شناسایی کنم.
در بازی پوکر آنلاین ؛ من بـه ویژه بـه بازیکنانی حساس هستم کـه بـه نظر می رسد مرتباً دریک میز بازی می کنند، و علاوه بر داده هاي ردیابی کـه در بازی هاي نقدی گرد آوری می کنم، شروع بـه ذکر نام هایي کرده ام.
کـه همیشه باهم بازی می کنند. وقتی بـه دنبال میز میگردم، وقت میگذارم و بـه دنبال بازی هاي نرم تری میگردم کـه بتوانم سود کسب کنم، اما همچنین بـه دنبال این هستم کـه ببینم چه کسی بازی می کند.
من برای سهام بسیار کوچک بازی میکنم، اما با این وجود، وقتی تعداد انگشت شماری از بازیکنان باهم کار میکنند، حتی اگر شرطها کوچک باشند، بازی را خراب می کند. پوکر همانگونه کـه هست سخت اسـت و یک تیم از بازیکنان میتوانند برنده شدن را تقریباً غیرممکن کنند. من شخصاً جذابیت تقلب برای چند دلار را نمیبینم، اما با کمی دانش و اقدامات احتیاطی، اجتناب از این بچه کوسه ها و یافتن بازی منصفانه تری نسبتا راحت اسـت.
یکی از جنبههاي بازیهاي کازینو آنلاین کـه تعداد زیادی از بازیکنان درباره ان تعجب میکنند – یا آشکارا گمان می کنند کـه بـه خطر افتاده اسـت – کیفیت تصادفی بودن نرمافزاری اسـت کـه برای مدیریت بازیها استفاده میشود. این قابل درک اسـت زیرا دستیابی بـه تصادفی بودن در واقع دشوار اسـت، و تا همین اواخر، رایانه ها همیشه در تولید نتایج تصادفی عملکردی «”شبه تصادفی”» عالی نبوده اند.
بازیکنان پوکر آنلاین اغلب در مورد این کـه کارت ها بر اساس تجربه گذشته چقدر جانبدارانه بـه نظر میرسند بحث می کنند، و من دوستانی دارم کـه معتقدند میتوانند نتیجه منفی یک دست را پیشبینی کنند، زیرا مطمئن هستند کـه نرم افزار علیه آنهاست.
بازیکنان دیگر در مورد «پشتههاي اکشن» صحبت میکنند کـه بـه نظر می رسد در شروع مسابقات یا زمانی کـه بازیکن جدیدی بـه یک میز میپیوندد، همه ی چیز را بـه حرکت در میآورد، و حتی حرفهايهایي کـه چندین میز بازی می کنند ادعا می کنند کـه در حین بازی الگوها را می بینند.
یکی از دلایلی کـه تمایل دارم بـه سایتهاي پوکر آنلاین بزرگتر بچسبم این اسـت کـه انها انگیزه دارند تا از تصادفی بودن بازیهایشان محافظت کنند، همانطور کـه کازینوهای آنلاین باید از تصادفی بودن بازیهایي مانند رولت محافظت کنند.
اگر قرار بود یک تولید کننده اعداد تصادفی در مورد نتیجه یک چرخش رولت تصمیم بگیرد و ان مولد معیوب یا قابل پیشبینی باشد، بازیکنان بـه زودی متوجه می شوند و برای شرط بندی با چنین مزیتی صف میکشند. از طرف دیگر، یک نگرانی قابل درک این اسـت کـه نرم افزار ممکن اسـت بـه طور مخفیانه «شاید بـه طور تصادفی» بـه سمت نتایج خاصی بر اساس شرط بندی هایي کـه قبلاً انجام شده اسـت، منحرف شود، کـه مساوی اسـت با تقلب آشکار، عمدی یا غیر عمدی.
در پایان، سرمایه گذاری در نتایج تصادفی واقعی برای ارائه منصفانه ترین بازی هاي ممکن بسیار منطقی تر اسـت زیرا کازینوهای آنلاین – مانند همتایان واقعی خود – نیازی بـه تقلب ندارند! اعداد در درازمدت از انها مراقبت خواهند کرد و تا زمانی کـه ریاضیات بـه نفع انها باقی بماند، سودهای عظیمی تضمین می شود.
هر نوع تقلب یا سهل انگاری ان سود «بسیار عظیم» را در دسترس خطر قرار میدهد.بـه طور مشابه، اتاقهاي پوکر آنلاین صرف نظر از این کـه چه کسی در میزهایشان برنده می شود، پول در میآورند، و این بـه نفع آنهاست کـه مطمئن شوند کارتهاي دیجیتالی آن ها بـه درستی در هم ریخته و بدون ایجاد الگوهای قابل پیشبینی یا نتایج ناهنجار توزیع می شوند.
کارتهایي کـه در دنیای واقعی بـهدرستی بـه هم ریختهاند، گهگاه این تصور را ایجاد میکنند کـه چه بخواهید چه نخواهید، قابل پیشبینی هستند، اما این فقط یک توهم اسـت، و ضروری اسـت کـه نرمافزار هرگز در نتایج طبیعی دخالت نکند.
منطق بـه ما میگوید کـه اگر بتوان ثابت کرد کـه هر کازینو آنلاین یا اتاق کارتی روی ترازو قرار داشته باشد، نتایج فاجعهبار خواهد بودو قطار آب قابل توجه انها بـه سرعت از بالای صخره عبور میکند. بازیکنان حرفهاي صدها هزار دست را در نرمافزارهایی مانند ردیاب پوکر آنالیز کردهاند، بدون این کـه چنین الگوهایی آشکار شود، و اگر اینکار را انجام میدادند، مطمئن هستم کـه همه ی چیز را در انبوهی از دادخواستهاي دستهجمعی میشنیدیم.
انسانها آشکارسازهای الگوی طبیعی هستند و اغلب اتصالاتی را در جایی می بینند کـه واقعاً وجود ندارد. ما تمایل داریم پیامد های منفی را بـه خاطر بسپاریم، کـه نمی توانیم انها را بـه درستی با نتایج مثبت یا پیش پا افتادهاي کـه تجربه کردهایم مقایسه کنیم.
این انحراف بخشی از روان جمعی ما اسـت ودر همه ی جنبه هاي زندگی کاملاً معمول اسـت. از هر مجری زنده بپرسید، انها بـه شـما خواهند گفت کـه در اتاقی پر از خنده، این یک چهره اخم شده اسـت کـه بعد از نمایش نظر آن ها را جلب می کند و ذهن انها را بـه دام می اندازد.
درسی کـه در بازی آنلاین میگیریم این اسـت کـه از افتادن در دام بدگماني بی دلیل خودداری کنید، اما در عین حال مراقب باشید کـه کجا و با چه کسی بازی می کنید.
تمام انچه گفته شد، هیئت منصفه هنوز در مورد تصادفی بودن این دسته هاي دیجیتالی از کارت ها صحبت نمیکند. همین دیروز، من با یک کت و شلوار ده چهار نفره ترک خوردم کـه من را تا رودخانه صدا کرده بودو سپس در آخرین کارت مرا شکست داد! مطمئناً بـه این دلیل اسـت کـه نرم افزار علیه من بودو نه بـه این دلیل کـه من از موقعیت خارج بودم و کارت هایم را بیش از حد بازی کردم، درست اسـت؟