آموزش بازی دزدان دریایی «League of Pirates Dice» درسال 2003 نمیتوانم بگویم کـه انتظارات زیادی از فرنچایز دزدان دریایی کارائیب داشتم. فیلمی بر اساس یک سواری در پارک تفریحی دیزنی. چگونه می تواند همیشه خوب باشد؟ این کمکی نکرد کـه سایر فیلمهاي مبتنی بر سواریهاي دیزنی کـه قبل از دزدان دریایی کارائیب اکران شدند بسیار بد بودند.
من بیشتر فیلم را تماشا کردم زیرا همیشه برای فیلمهاي دیزنی علاقهمند بودهام و فیلم در واقع تحسینهاي اولیه زیادی را دریافت کرد. پس از تماشای نخستین فیلم، من بـه سرعت بـه یکی از طرفداران پرشمار فرنچایز تبدیل شدم، حتی اگر آخرین فیلمها کمی کمرنگ بودند.
حتی بـه عنوان یکی از طرفداران دزدان دریایی کارائیب، من انتظار زیادی از بازی امروز نداشتم، زیرا واقعاً چند بازی دارای مجوز خوب هستند؟ League of Pirates یک بازی بود کـه ابتدا درسال 2006 منتشر شد و یکسال بعد با مجوز دزدان دریایی کارائیب دوباره منتشر شد.
خارج از یک تغییر موضوع، اگر چه این دو بازی اساساً یکسان هستند. لیگ دزدان دریایی سعی می کند با افزودن یک سیستم امتیاز اکشن، استراتژی را بـه بازی معمولی تاس انداز شـما اضافه کند کـه بـه طور کامل شکست میخورد و منجر بـه بازی اي می شود کـه تقریبا بـه طور کامل بـه شانس متکی اسـت.
هر بازیکن یک کارت کشتی، پنج تاس همرنگ، یک قالب مهارت و یک کیف می گیرد.توکن هاي دزدان دریایی را مرتب کنید و بـه هر بازیکن یک مجموعه کامل بدهید.
کاشی هاي تصویر بالا بـه دو مجموعه نشانه «چپ و راست» تقسیم میشوند. هر بازیکن یکی از مجموعه نشانه ها را برای شروع بازی انتخاب می کند. توجه داشته باشید بـه دلیل چاپ اشتباه با نسخه من از بازی، گروه کاشی هاي سمت راست دارای نشانه نادرستی اسـت. علامت پنج آبی در سمت راست باید با علامت چهار آبی دیگری جای گزین شود کـه در نسخه من از بازی گنجانده نشده اسـت.
هر بازیکن شمارنده امتیاز روی تخته خودرا نوزده تنظیم می کند.نشانه هاي دزدان دریایی خودرا بر اساس رنگ انها مرتب کنید.
هر بازیکن از یکی از سه رنگ «پنج ستاره روی ان» بدون این کـه بازیکن دیگر ببیند، رهبر را انتخاب می کند. هنگامی کـه هردو بازیکن آماده باشند، هر بازیکن کاپیتان خودرا نشان می دهد و ان را در نقطه پنج ستاره کارت کشتی خود قرار می دهد.
سپس هر بازیکن بقیه توکن هاي رنگ انتخابی خودرا در کیف خود قرار می دهد. آن ها دو رنگ دیگر ژتون ها را در کیف بازیکن دیگر قرار میدهند.
بازی کردن
لیگ دزدان دریایی در چندین نوبت بازی می شود. هر نوبت شامل دو مرحله اسـت:
چالش تاس
انجام یک اقدام
پس از اتمام هر دوی این مراحل، نوبت دیگری انجام می شود مگر این کـه شرایط پایان بازی برآورده شود.
هر نوبت با رقابت بازیکنان در چالش تاس شروع می شود تا مشخص شود چه کسی دراین نوبت اقدامی را انجام می دهد.
در چالش تاس، هر بازیکن می تواند پنج تاس خودرا تا سه بار پرتاب کند. هر بازیکن تاس خودرا هم زمان می اندازد. بازیکنان سعی می کنند با تاس هاي خود 1-2-3 بیاندازند. برای شمارش اعداد باید بـه ترتیب چرخانده شوند. بـه عنوان مثال، اگر بازیکن 1-1-3-4-5 رول کند، بازیکن فقط می تواند یکی را نگه دارد زیرا این سه را نمی توان برداشت زیرا انها دو رول نکردند. اگر بازیکن یک و دو بزند، هردو را نگه می دارد.
این بازیکن در نخستین رول خود یک، سه، دو چهار و شش رول کرد. این بازیکن فقط می تواند یک تاس را نگه دارد و باید بقیه تاسها را دوباره بریزد.پس از این کـه بازیکنی تاسهایي را کـه می خواهد نگه دارد کنار بگذارد، می تواند تاسهاي دیگر را دوباره بیاندازد. بازیکن می تواند در مجموع سه بار تاس پرتاب کند. اگر بازیکنی در سه تاس 1-2-3 پرتاب کند، اعداد را روی دو تاس دیگر جمع میکند تا امتیاز خودرا مشخص کند.
این بازیکن در رول دوم خود یک دو و سه رول کرد. همانگونه کـه آن ها 1-2-3 را بـه اتمام رسانده اند، چالش را کامل کرده اند. امتیاز آن ها برای چالش با مجموع دو تاس دیگر برابر اسـت. آن ها بدیهی اسـت کـه شش تاس را نیز حفظ خواهند کرد. برای رول نهایی خود، آن ها همچنین میتوانند دومین را دوباره بچرخانند و امیدوارند تعداد بیشتری برای افزایش مجموع انها وجود داشته باشد.
برنده چالش و بازیکنی کـه میتواند دراین نوبت اقدامی انجام دهد بستگی بـه چیزی دارد کـه رول شده اسـت:
هردو بازیکن 1-2-3 رابا موفقیت بـه اتمام رساندند. بازیکن با مجموع تاس سیاه هفت «5+2» در حالی کـه مجموع بازیکن تاس سفید 9 «6+3» اسـت. بازیکنی کـه از تاس سفید استفاده می کند در چالش تاس برنده شده اسـت.اگر هردو بازیکن باهم برابر شوند، بازیکنی کـه در حال حاضر امتیاز بیشتری روی تخته کشتی آن ها باقیمانده اسـت، برنده چالش خواهد بود.
بازیکنی کـه در چالش تاس برنده شد باید یکی از اقدامات زیر را برای نوبت خود انتخاب کند. اگر چه هر اقدام در بازی تعدادی امتیاز دارد. وقتی بازیکنی اقدامی را انتخاب می کند، بـه اندازه هزینه عمل، امتیاز را از مسیر امتیاز خود حذف می کند.
این بازیکن اکشن Press Gang را انتخاب کرد کـه یک امتیاز عمل دارد. آن ها نشانگر کنار تخته خودرا بـه سمت بالا حرکت میدهند تا نشان دهند کـه از یک نقطه عمل استفاده می کنند.
بـه طور تصادفی یکی از نشانه ها را از کیف خود انتخاب کنید. می توانید نشان را بـه بخش مربوطه «یک نشان چهار ستاره در فضای چهار ستاره خود و غیره» کارت کشتی خود اضافه کنید یا می توانید ان را بـه کیف خود برگردانید. اگر فضای مربوطه از قبل پر شده اسـت، می توانید توکن موجود در برد خودرا با توکن جدید جای گزین کنید. توکن جای گزین شده بـه کیف بازیکن مربوطه بازگردانده می شود.
این بازیکن عمل Press Gang را انتخاب کرد. انها گیبس «دزد دریایی قرمز سه ستاره» را کشیدند. آن ها توکن را در قسمت سه ستاره گیم برد خود قرار میدهند.
اگر ژتون جای گزین شده خائن باشد، هر چند انها وادار خواهند شد تا روی تخته راه بروند. برای پیاده روی نمادین روی پلانک باید یک امتیاز بپردازید تا از شر ژتون خلاص شوید. این عمل بـه حساب نمیآید. سپس توکن بـه جای این کـه دوباره بـه کیسه اضافه شود از بازی حذف می شود.
شـما می توانید بـه طور تصادفی سه نشانه از کیف خود بکشید. می توانید یکی را برای نگهداری انتخاب کنید و دو تای دیگر را بـه کیف برمی گردانید. نمادی کـه انتخاب می کنید همان طور کـه در بالا نشان داده شده اسـت بـه کارت کشتی شـما اضافه می شود.
این بازیکن عمل جذب را انتخاب کرد. از آنجایی کـه کاپیتان انها قرمز اسـت، احتمالاً میخواهند هشت دزد دریایی قرمز را ببرند و ان را بـه نقطه چهار ستاره در گیمبرد خود اضافه کنند.
این عمل بـه شـما امکان می دهد امتیازات خودرا دو برابر کنید. نشانگر خودرا دو فاصله بـه پایین بلغزانید.
با انتخاب این عمل می توانید یکی از نشانه هاي کارت کشتی بازیکن دیگر را برگردانید. این توکن اکنون یک خائن محسوب می شود ودر پایان بازی دو امتیاز کمتر خواهد داشت و نمی تواند پاداش کاپیتان را در پایان بازی دریافت کند. یک بازیکن نمی تواند کاپیتان بازیکن دیگر را برگرداند.
تبدیل شدن بـه یک دزد دریایی در لیگ دزدان دریایی
بازیکن دیگر تصمیم گرفت از اکشن Turning استفاده کند تا دزد دریایی چهار ستاره این بازیکن را بـه یک خائن تبدیل کند.
اگر یک شیار خالی بریگ روی کارت کشتی خود دارید، می توانید بـه کشتی بازیکن دیگر حمله کنید. هنگامی کـه این عمل را انتخاب می کنید، یکی از دزدان دریایی خود «نمی تواند خائن باشد» را برای حمله و همچنین دزد دریایی را کـه می خواهید بـه کشتی بازیکن دیگر حمله کنید «نمی تواند کاپیتان انها باشد» انتخاب می کنید. اگر بازیکنی بخواهد با دزد دریایی دیگری دفاع کند، میتواند دو امتیاز برای تعویض با دزد دریایی دیگری بپردازد.
بازیکن سمت راست دوست دارد جک میمون را از بازیکن دیگر بدزدد. آن ها باید برای گرفتن توکن حمله کنند.هر بازیکن می میرد مهارت خود و یک مرگ استاندارد. مجموع هر دزد دریایی برابر با شماره روی دیسک آن ها برای دو مهارتی اسـت کـه روی تاس ریخته شده بـه اضافه تعداد ریخته شده روی قالب استاندارد. اگر همان مهارت روی هردو تاس ریخته شود.
ان مهارت فقط یکبار شمارش می شود. اگر دزد دریایی مدافع یک خیانتکار باشد ارزش انها برای هر مهارت 2 برابر کاهش مییابد. نتیجه حمله بستگی بـه این دارد کـه کدام دزد دریایی تعداد کل بیشتری داشته باشد.
اگر دزدان دریایی مهاجم مجموع بزرگتری داشته باشد یا مجموعها مساوی باشد، نشانه دفاع را میگیرند و ان را بـه یکی از نقاط بریگ کشتی خود اضافه میکنند. اگر بازیکن مدافع دزدان دریایی رابا حمله عوض کند، دزدان دریایی مهاجم همان گونه دزد دریایی را کـه در ابتدا انتخاب کرده بودند، میبرد.اگر دزد دریایی مدافع مجموع بیشتری داشته باشد هیچ اتفاقی نمی افتد.
دراین حمله، یکی از بازیکنان مهارت قایقرانی و دیگری مهارت رزمی را اجرا کرد. هر بازیکن برای مهارت هاي مربوطه بـه پشت نشانه انتخابی خود نگاه می کند. بـه این مقدار عددی را کـه روی تاس هاي استاندارد شش وجهی ریخته اند اضافه می کنند.
بازیکن سمت چپ شش امتیاز از قایقرانی، شش امتیاز از مهارت هاي رزمی، و پنج امتیاز از دای رول خود برای مجموع 17 امتیاز کسب می کند. بازیکن سمت راست هفت امتیاز از قایقرانی، هفت امتیاز از مهارت رزمی و چهار امتیاز از دای رول خود برای مجموع 18 امتیاز کسب می کند. بازیکن سمت راست مجموع بالاتری دارد، بنابر این آن ها برنده حمله شدند. همان طور کـه این بازیکن حمله را آغاز کرد، توکن بازیکن دیگر را بـه بریگ خود اضافه می کند.
می توانید اقدام نام نویسی را انتخاب کنید تا یکی از دزدان دریایی را از برج خود بردارید و ان را بـه بخش مربوطه کشتی خود اضافه کنید.
در چرخش قبلی، این بازیکن جک میمون را در حمله بـه کشتی بازیکن دیگر اسیر کرد. انها تصمیم گرفتند برای ثبت نام و انتقال توکن از بریگ خود بـه کشتی خود، یک امتیاز اقدام بپردازند.
هنگامی کـه یکی از دزدان دریایی شـما «در بریگ بازیکن دیگر» دستگیر شد، می توانید سعی کنید انها را نجات دهید. نجات از همان فرآیند حمله استفاده می کند. بازیکنی کـه در حال حاضر زندانی را نگه می دارد می تواند انتخاب کند کـه از کدام دزد دریایی برای دفاع از کشتی خود استفاده کند.
این بازیکن در نوبت قبلی جک میمون را اسیر کرد. اگر بازیکن دیگر بخواهد تلاش کند و ان را پس بگیرد، باید اقدام نجات را انتخاب کند.
اگر بازیکنی فکر می کند کـه می تواند در بازی برنده شود، می تواند بادبان را انتخاب کند. برای راه اندازی یک بازیکن باید یک دزد دریایی در تمام فضاهای کارت کشتی خود «بدون احتساب بریگ» داشته باشد. این دو بازیکن دریک چالش تاس بـه رقابت خواهند پرداخت. اگر بازیکنی کـه سعی کرده بادبان ببرد، در چالش برنده شود، در بادبان زدن موفق خواهد شد. سپس بازی وارد بازی پایانی می شود. اگر انها نتوانند در چالش برنده شوند، بازی بـه طور معمول ادامه مییابد.
این بازیکن کشتی آن ها را پر کرده اسـت و انها فکر می کنند امتیاز بیشتری نسبت بـه بازیکن دیگر دارند. برای امتحان کردن و پایان دادن بـه بازی، آن ها میتوانند اقدام Set Sail را انجام دهند.
بازی زمانی بـه اتمام می رسد کـه یکی از بازیکنان با موفقیت کشتی خودرا بـه حرکت درآورد. سپس بازیکنان آمار حیله گر همه ی دزدان دریایی خودرا ارزیابی می کنند. هر دزد دریایی کـه با رنگ کاپیتان بازیکن مطابقت داشته باشد، دو امتیاز اضافی خواهد داشت. هر دزد دریایی کـه خائن باشد.
آمار حیله گری خودرا دو برابر کاهش می دهد و از دریافت پاداش کاپیتان محروم می شود. آن ها تعداد امتیازات اکشنی را کـه در پایان بازی دارند بـه این مجموع اضافه می کنند. بازیکنی کـه بیشترین مجموع را داشته باشد برنده بازی اسـت. درصورت مساوی بودن بازیکنی کـه بادبان را بـه راه انداخته برنده بازی اسـت.
یکی از بازیکنان بـه راه انداخته اسـت، بنابر این وقت ان اسـت کـه امتیاز نهایی هر بازیکن را ارزیابی کنیم. این بازیکن برای امتیاز حیله گر توکن هاي خود 50 امتیاز کسب می کند. آن ها برای سه دزد دریایی کـه با رنگ کاپیتانشان «قرمز» مطابقت دارند، شش امتیاز اضافی کسب خواهند کرد. در نهایت انها چهار امتیاز برای امتیازات اکشن باقیمانده خود کسب خواهند کرد. این بازیکن در مجموع 60 امتیاز کسب خواهد کرد.
وقتی برای نخستین بار لیگ دزدان دریایی را دیدم، نمیتوانم بگویم کـه انتظارات زیادی داشتم. این بیشتر بـه این دلیل بود کـه یک بازی دارای مجوز بود کـه سابقه خوبی نداشت. اکثر بازیهاي دارای مجوز واقعاً بازیهاي پایهاي هستند کـه بـه یک فرنچایز محبوب تعلق دارند تا امیدواریم بتوانیم تعداد زیادی بازی را بفروشیم تا درآمدی سریع داشته باشیم. در رابطه با لیگ دزدان دریایی، در ابتدا بـه عنوان بازی خود طراحی شد کـه در نهایت تم دزدان دریایی کارائیب روی ان اعمال شد. این بـه من کمی امید داد زیرا بازی اصلی می توانست جالب باشد.
در ابتدا انتظار داشتم کـه League of Pirates فقط یک بازی پایه تاس پرتاب باشد. بعد از همه ی، این بازی دارای ده تاس استاندارد اسـت. لیگ دزدان دریایی اشتراکات زیادی با بازی معمولی تاس انداز شـما دارد زیرا مکانیک اصلی بازی اسـت. با این حال، من بـه نوعی مجذوب شدم زیرا علاوه بر مکانیک تاس انداختن، مکانیکهایي وجود داشت کـه برای یک بازی تاس معمولی نیستند.
چیزی کـه من را مجذوب خود کرد این واقعیت بود کـه بازی در واقع یک سیستم امتیاز اکشن را پیادهسازی میکرد و همچنین بـه بازیکنان اجازه میداد تا از میان مجموعهاي از اقدامات در نوبت خود انتخاب کنند. من بـه نوعی از این حيرت زده شدم زیرا بـه ندرت این نوع مکانیک رابا یک بازی تاس سنتی ترکیب می کنید.
هر شخصی کـه با Geeky Hobbies آشنا باشد می داند کـه من از طرفداران بزرگ بازیهاي رومیزی هستم. بـه طور کلی دادن گزینه بـه بازیکنان ایده خوبی اسـت زیرا بـه بازیکنان این امکان را می دهد کـه در مورد کاری کـه می خواهند انجام دهند انتخاب کنند کـه باعث می شود انها احساس کنند کـه تأثیر بیشتری بر سرنوشت خود دارند.
در حالی کـه اکشن هایي کـه بازی بـه شـما ارائه می دهد بـه خصوص منحصر بـه فرد بـه نظر نمیرسید، من واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم کـه بازی همان گونه سعی کرد انها را بـه بازی اضافه کند. این بازی گزینه هاي مختلفی را در اختیار شـما قرار می دهد تا در نوبت خود قرار بگیرید.
این بـه شـما امکان می دهد چندین استراتژی مختلف را دنبال نمایید. می توانید انتخاب کنید کـه از کیف خود ژتون هایي بکشید، بـه این امید کـه نشانه هایي بـه دست آورید کـه میتوانند بـه شـما کمک کنند. همچنین می توانید بدجنس تر باشید و سعی کنید یک نشانه از کشتی بازیکن دیگر بدزدید یا یکی از شخصیت هاي انها را بـه یک خائن تبدیل کنید.
هر اقدامی کـه برای انجام دادن انتخاب میکنید، هزینههاي زیادی دارد، بنابر این می خواهید انتخابهاي خوبی در مورد نحوه خرج کردن امتیازات خود داشته باشید، در غیر این صورت وادار خواهید بود نوبتها را برای پر کردن امتیازات خود اتلاف کنید. من امیدوارم کـه این انتخاب از اقدامات تاثیری بر سرنوشت بازیکنان در بازی داشته باشد.
League of Pirates پتانسیل خاصی داشت، اما در عمل کار نمیکند. نمیتوانم بگویم کـه هیچ یک از این مکانیک ها بسیار اصلی بودند. انها میتوانستند بـه یک بازی خوب منتهی شوند، زیرا پتانسیل ان را داشت کـه یک بازی تاس باشد کـه تقریبا بـه طور کامل بـه شانس متکی نبود. این در نهایت بزرگ ترین مشکل لیگ دزدان دریایی اسـت. بازی تقریبا کاملاً بـه شانس متکی اسـت.
بیایید با احمق ترین مکانیک بازی بـه نظر من شروع کنیم. در اکثر بازیهاي رومیزی، بازیکنان یا نوبتهاي متناوب یا عامل دیگری تعیین میکنند کـه چه کسی نوبت بعدی را می گیرد. در لیگ دزدان دریایی اینطور نیست. برای تعیین این کـه چه کسی نوبت بعدی را می گیرد، دریک چالش تاس رقابت میکنید تا ببینید چه کسی نوبت بعدی را می گیرد. اساسا بازیکنان باید یک، دو و سه را بـه ترتیب متوالی در سه رول رول کنند.
اگر هردو بازیکن بـه این نتیجه برسند، بازیکنی کـه مجموع بالاتری را میزند، شانس بردن نوبت بعدی را خواهد داشت. اگر در دو پرتاب اول خود 1-2-3 پرتاب کنید، یک استراتژی کوچک وجوددارد کـه می توانید تصمیم بگیرید کـه آیا می خواهید تاس هاي دیگر را نگه دارید یا انها را دوباره پر کنید. در غیر این صورت این کاملاً بـه شانس بستگی دارد زیرا هیچ مهارتی برای ارسال اعداد صحیح وجود ندارد.
حدس می زنم بازیهاي دیگری هم وجود دارند کـه از شانس برای تعیین این کـه چه کسی نوبت بعدی را می گیرد، استفاده می کنند، اما بـه نظر من منطقی نیست. مگر این کـه بخواهید یک بازی بسازید کـه تقریبا تماماً بـه شانس متکی باشد، چرا تصمیم می گیرید کـه شانس تعیین کند کـه چه کسی نوبت می گیرد؟ از نظر تئوری این امکان وجوددارد کـه یک بازیکن در کل بازی بدون هیچ نوبتی در چالش تاس برنده نشود.
این بسیار بعید اسـت، اما یک بازیکن احتمالاً بـه طور قابل توجهی بیشتر از بازیکن دیگر نوبت می دهد. بنابر این، بازیکن خوششانستر، تنها بـه این دلیل کـه واقعاً قادر بـه انجام اقداماتی اسـت، مزیت بزرگی در بازی خواهد داشت. اگر یک بازیکن بـه نوبت هاي بسیار بیشتری دست پیدا کند، حتی بـه یک استراتژی خوب هم نیاز ندارد.
در حالی کـه من بازی را بدون این مکانیک امتحان نکردم، توصیه می کنم بـه طور کامل ان را نادیده بگیرید. هیچ دلیلی وجود ندارد کـه بازی نتواند از روش بهتری برای تعیین این کـه چه کسی می تواند نوبت بعدی را انتخاب کند، استفاده کند. بازیکنان می توانستند فقط نوبت هاي متناوب داشته باشند.
حتی میتوانستید بازیکنی را کـه امتیازات اکشن بیشتری باقیمانده اسـت، در نوبت بعدی قرار دهید «پس از تغییر قوانین برای دریافت امتیازات بیشتر». هر چیزی بهتر از این بود کـه شانس تعیین کند کـه چه کسی نوبت بعدی را می گیرد. اضافه کردن این مکانیک فقط بـه طور مصنوعی بازی رابا وادار کردن بازیکنان بـه انداختن تاس بیشتر گسترش می دهد. شـما دراین بازی بـه وفور تاس میاندزید کـه هیچ دلیلی وجود ندارد کـه هر نوبت را وادار کنید تا با چالش تاس شروع شود.
مکانیک چالش تاس ترسناک اسـت، اما بـه دلیل اقداماتی کـه بازیکنان می توانستند از بین انها انتخاب کنند، بازی همان گونه می توانست ذخیره شود. متاسفانه دراین زمینه نیز اوضاع خیلی بهتر نمیشود. این بـه این دلیل اسـت کـه اکثر اقداماتی کـه می توانید از بین انها انتخاب کنید نیز بـه شدت بـه شانس متکی هستند.
عملیات حمله و نجات بـه شـما بستگی دارد کـه دو تاس بیاندازید و آمار را مقایسه کنید. از آنجایی کـه نمی دانید چه چیزی قرار اسـت پخش شود، استراتژی زیادی برای انتخاب دزد دریایی کـه می خواهید در نبرد رقابت کنید وجود ندارد. علاوه بر این، حرکت بادبانی تنظیم فقط فرصت دیگری برای رقابت در چالش تاس اسـت.
ممکن اسـت در شرف برنده شدن در بازی باشید، اما از انجام اینکار منع می شوید، مگر این کـه بتوانید دو چالش متوالی تاس را برنده شوید. حتی کشیدن ژتون ها از کیف شـما بـه شانس متکی اسـت. کشیدن تنها یک توکن در اوایل بازی ارزان و ارزشمند اسـت. هر چند در نهایت می خواهید سه نشانه بکشید. این شانس شـما را برای دریافت رمز مورد نظر افزایش می دهد، اما موفقیت را تضمین نمیکند.
این چیزی اسـت کـه لیگ دزدان دریایی دریک پوسته مهره اسـت. ابتدا باید تاس بیاندازید و خوش شانس باشید تا حتی بتوانید اقدامی انجام دهید. برای اکثر اقدامات شـما باید خوش شانس باشید تا عمل حتی بـه شـما کمک کند. اساسا لیگ دزدان دریایی بـه شانس بر روی شانس خلاصه می شود. یک بازیکن می تواند خوش شانس باشد و بتواند چندین نوبت را انجام دهد.
اگر انها دراین اقدامات خوش شانس نباشند، با این حال، بـه دست آوردن حق انجام یک اقدام واقعاً کاری انجام نمیدهد. شـما تقریبا نیاز دارید کـه خوش شانس باشید فقط برای این کـه فرصتی برای شانس دوباره پیدا کنید. اگر دو بار متوالی خوش شانس باشید، کمی بـه پیروزی در بازی نزدیک می شوید.
من فکر می کنم بزرگ ترین مشکل شانس این اسـت کـه فقط منجر بـه یک بازی واقعاً کسل کننده می شود. برای نشان دادن، اجازه دهید انچه را کـه در بازی اي کـه انجام دادم اتفاق افتاد، بازگو کنم. بازی بـه اندازه کافی عادی شروع شد. من در نهایت خوش شانس بودم و توانستم بیشتر کشتی خودرا بـه سرعت پر کنم.
در عرض حدود 15 دقیقه، من دریک یا دو نوبت تا پایان/بردن بازی فاصله داشتم. شانس من بـه سرعت تغییر کرد اگر چه مانع از پایان دادن بـه بازی شدم. این منجر بـه دوره اي می شود کـه در ان یک بازیکن کمی زمین می گیرد و سپس بازیکن دیگر ان را پس می گیرد. بـه ویژه تنها نشانه چهار ستاره اي کـه ما توانستیم ترسیم کنیم، تقریبا ده بار بین دو کشتی بـه عقب و جلو رفت. این حداقل تا 30 دقیقه بعد کـه پیشرفت کمی حاصل شد ادامه یافت. من در نهایت پس از تجربه اي کـه بسیار بیشتر از انچه باید طول کشید، بازی را برنده شدم.
پس چه می شد اگر بتوانید بخشی از شانس را از لیگ دزدان دریایی حذف کنید؟ در تئوری بازی ایده هاي خوبی دارد. مشکل این اسـت کـه آن ها توسط ایده هاي ترسناک احاطه شده اند. برای این کـه بازی تا حدودی قابل بازی باشد، باید چند قانون خانه را اجرا کنید. ابتدا باید از شر چالش هاي تاس خلاص شوید کـه تعیین می کند چه کسی نوبت بعدی را می گیرد.
این امر باعث می شود تا اتکای بازی بـه شانس بـه میزان قابل توجهی کاهش یابد و همچنین سرعت ان افزایش یابد. این ممکن اسـت منجر بـه یک بازی خوب شود حتی اگر هنوز هم معایب خودرا داشته باشد. احتمالاً باید عده اي از مکانیک هاي دیگر را نیز تغییر دهید. عده اي از اقدامات فقط بهتر از بقیه بـه نظر میرسند. از برخی اقدامات اساساً اجتناب می کردیم در حالی کـه از برخی دیگر بـه طور منظم استفاده میکردیم. با کار کافی، فکر می کنم بازی میتواند مناسب باشد، اما نمی دانم کـه آیا این همه ی تلاش ارزشش را دارد یا نه.
شاید از خود بپرسید کـه آیا نکات مثبتی در بازی وجوددارد؟ خارج از بازی با داشتن مقداری پتانسیل کـه هدر میرود، فکر کردم بازی قابل دسترسی اسـت. از بسیاری جهات بازی پیچیده تر از ان چیزی اسـت کـه باید باشد. بـه نظر می رسد لیگ دزدان دریایی نمیداند کـه چه چیزی می خواهد باشد.
گاهی اوقات این یک بازی تاس ساده اسـت، اما سپس بـه تمام اقدامات مختلفی کـه می توانید انجام دهید اضافه می کند. آموزش همه ی این اقدامات مختلف مدتی طول میکشد و احتمالاً وادار خواهید بود برای یادآوری عده اي از آن ها بـه قوانین مراجعه کنید. هنگامی کـه یاد گرفتید کـه همه ی اقدامات چه کاری انجام میدهند، اما بازی بسیار ساده اسـت. بنابر این فکر می کنم این بازی می تواند برای کودکان و افرادی کـه بازی هاي رومیزی زیادی انجام نمیدهند جذاب باشد.
علاوه بر این، من فکر می کردم کـه اجزای ان بسیار محکم هستند. تاس هاي شش طرفه بسیار عمومی بودند، اما بهتر از تاس هاي معمولی شـما بودند. تاس هاي مهارت چوب بسیار زیبا بودند. کارت هاي کشتی بسیار ضخیم هستند و مسیر لغزش نقطه اضافه خوبی اسـت. توکن ها نیز بسیار ضخیم هستند.
در مورد تم دزدان دریایی کارائیب، بازی با استفاده از ان کار خوبی انجام می دهد. بـه نظر میرسد کـه آن ها دزدان دریایی را از بازی اصلی تغییر دادهاند تا موضوع دزدان دریایی کارائیب را اعمال کنند، اما بازی با استفاده از آثار هنری و شخصیتهاي فیلم، کار خوبی انجام میدهد. بزرگ ترین مشکلی کـه من با اجزا داشتم این اسـت کـه یکی از توکنهاي mate عمومی موجود در کپی من، شماره اشتباهی بود کـه کمی توزیع توکنها را تغییر داد.
در ابتدا فکر میکردم لیگ دزدان دریایی یک بازی تاس پرتاب دارای مجوز بسیار عمومی خواهد بود. من تا حدودی بـه بازی امیدوار بودم زیرا یک سیستم نقطه اکشن اضافه کرد کـه بازیکنان می توانستند از بین مجموعه اي از اقدامات انتخاب کنند.
این وعده هایي داشت، اما متاسفانه در بازی اتلاف می شود. مشکل اصلی لیگ دزدان دریایی این اسـت کـه تقریبا بـه طور کامل بـه شانس متکی اسـت. شانس بـه قدری بد اسـت کـه باید شانس بیاورید تا حتی یک نوبت در بازی بگیرید. وقتی بـه اندازه کافی خوش شانس باشید کـه اقدامی انجام دهید، احتمالاً باید دوباره خوش شانس باشید تا بتوانید بـه خودتان کمک کنید. استراتژی کمی در بازی وجوددارد، اما در مقایسه با شانس کمرنگ اسـت. این منجر بـه بازیاي میشود کـه پایان ان ممکن اسـت خیلی طول بکشد.
زیرا یک بازیکن برای پایان دادن بـه بازی باید خوش شانس باشد. لیگ دزدان دریایی واقعاً نمیدانست چه می خواهد باشد. زمانی کـه ان را بفهمید، بازی راحت اسـت، اما مکانیک هاي تصادفی زیادی دارد کـه بازی را پیچیده تر از انچه لازم اسـت می کند. League of Pirates مکانیک هاي جالبی دارد کـه اگر بخواهید قوانین خانه زیادی را رعایت کنید، می تواند بـه یک بازی مناسب تبدیل شود.
برای اکثر مردم من نمیتوانم لیگ دزدان دریایی را توصیه کنم. هرکسی کـه استراتژی مناسبی را در بازیهاي خود دوست دارد یا نمی تواند یک بازی کـه تقریبا بـه طور کامل بـه شانس متکی اسـت را تحمل کند، از League of Pirates لذت نخواهد برد. اگر بازیهاي تاس را دوست دارید و برایتان مهم نیست کـه قوانین خانه را درنظر بگیرید، میتوانید با League of Pirates کمی سرگرم شوید. من فقط توصیه می کنم ان را انتخاب کنید، اما اگر می توانید یک معامله واقعا خوب در مورد ان داشته باشید.