بررسی و معرفی بازی آنلاین escape plan «یا نقشه فرار» یک روز جدید، یک بازی جدید اتاق فرار روی میز شـما. The Heist Vol 1 ورودی دیگری بـه دنیای وحشی حل پازل اسـت کـه دارای زاویه منحصر بـه فرد کشف شواهد برای ردیابی و دستگیری یک دزد هنر اسـت.
باوجود داشتن یک موضوع غیرمعمول برای اتاق فرار – ردیابی شواهد در مقابل “بـه دام افتادن” دریک اتاق / عمارت / آزمایشگاه / سلول زندان با زمان محدود برای فرار – اگر بازیهاي رومیزی اتاق فرار را بازی کرده باشید، The Heist دارای تنظیمات آشنا اسـت. قبل از. جدا از این، گزینه هاي دیگری مانند ان بازی تخته تاراج را نیز می توانید برای تجربه نهایی با دوستان خود بازی کنید.
شـما با انبوهی از مؤلفهها – عکسها، بریدههاي خبری، یادداشتها، نقشهها – شروع می کنید و پس از یک مقدمه کوتاه برای یافتن پاسخهاي مورد نیاز با کنار هم قرار دادن اجزا و اطلاعات ارسال میشوید.
دراین بازی، درست مانند 벳무브 코드 ؛ شـما باید بـه اینترنت دسترسی داشته باشید، در درجه اول برای دسترسی بـه داشبورد بازی. پس از ورود بـه سیستم، با معرفی ویدیویی مواجه می شوید و سپس با سوالاتی کـه باید حل کنید از شـما خواسته می شود. هنگامی کـه این پاسخ ها را دریافت کردید، بـه مرحله بعدی میروید و بـه همین ترتیب، تا زمانی کـه بـه اتمام داستان برسید «دراین مورد، گرد آوری شواهد کافی برای دستگیری دزد».
چیزی کـه این بازی را منحصربهفردتر میکند این اسـت کـه شـما مجاز بـه استفاده از اینترنت هستید – نه فقط برای استفاده از اجزای دیجیتالی کـه بخشی از بازی هستند، بلکه اطلاعات گوگل را جستوجو کنید تا بـه شـما در یافتن پاسخهاي مورد نیاز کمک کنید.
همچنین منحصر بـه فرد این اسـت کـه بازی محدودیت زمانی ندارد – شـما آزاد هستید کـه در اوقات فراغت خود پایان بازی را دنبال نمایید، بدون ساعت شمارش معکوس برای نگرانی.
فکر نمی کنم نسبت بـه هیچیک از بازیهاي اتاق فرار یا اتاق فرار کـه تا بـه حال بازی کردهام، احساسات منفی قوی داشته باشم. چه عده اي از پازلها جالبتر از بقیه باشند، یا عده اي از ژانرها از نظر مکانیک پیچیدهتر باشند، فکر کردن بـه پازلها با استفاده از هوشمندی و خلاقیت سرگرمیاي اسـت کـه من بـه سادگی از ان لذت میبرم. و از آنجایی کـه این تجارب طبق معمولً مواد مصرفی یک بار مصرف هستند، من از پخش کلهاي جدید لذت بیشتری می برم تا این کـه سعی کنم بهترینها را دوباره پخش کنم. این فقط منطقی نخواهد بود.
بنابر این بـه عنوان پایه، من مطمئناً از تعقیب هان لذت بردم، همانگونه کـه از هر بازی اتاق فرار لذت می بردم. این یک حکم راحت اسـت کـه اگر این نوع تجارب را دوست دارید، چیزی از این تجربه خاص بـه دست خواهید آورد. شکسته یا غیر قابل بازی نیست، پازل ها قابل حل هستند و شـما مغز خودرا برای رسیدن بـه اتمام کار خواهید کرد.
همانگونه کـه گفته شد، چند مشکل دراین بازی خاص وجود داشت کـه عده اي از تجربه را برای من تضعیف کرد.
ناگفته نماند کـه تا جایی کـه بتوانم از اسپویل پرهیز خواهم کرد. صحبت کردن در مورد تجربه مطمئناً ماهیت عده اي از پازل ها را از بین میبرد، اما چیزی کـه از راه دور بـه شـما در یافتن راه حل ها کمک نمیکند.
من هشدارهای اسپویلر را برای هر چیزی کـه بـه جزئیات بیشتری وارد می شود حذف می کنم – اما بازهم، حتی در آنجا من هیچ معما را برای شـما حل نمی کنم، یا حتی سرنخ هایي را ارائه نمی کنم.
دلیل بزرگی برای مشکلات من با این بازی، فکر می کنم، بـه دلیل انتظارات بود. تار بازاریابی در وبسایت ناشر چیزی کمی منحصر بـه فرد را پیشنهاد می کند. بدون محدودیت زمانی و استفاده از اینترنت در اختیار شـما، این یک بازی گسترده تر و تحقیقی تر را پیشنهاد می کند کـه میتواند ساعت ها زمان بازی را بـه خود اختصاص دهد. تصور می کردم کـه اطلاعات واقعی را در وبسایتهاي واقعی با کشف وبسایتهاي مخفی ساخته شده برای بازی در گوشهاي تاریک از اینترنت کشف کنم. هیجان انگیز!
وقتی بازی را دریافت کردم و بسته را باز کردم، تعدادی مؤلفه پیدا کردم – استاندارد شـما، کرایه رومیزی Escape Room. چند یادداشت، چند عکس، تعدادی اعداد – چیزهایی کـه نمیدانستم با انها چه کار کنم، اما بـه زودی متوجه می شدم.
چیزی کـه من پیدا نکردم هیچ نوع کتابچه دستورالعمل یا مقدمه اي برای گیم پلی بود کـه بـه نظرم عجیب بود. من دهها بازی اتاق فرار بازی کردهام و مفهوم روشنی از نحوه کار انها دارم، اما تصور می کنم کسی کـه تازه وارد این سبک شده ممکن اسـت در دانستن این کـه از کجا شروع کند مشکل داشته باشد.
چیزی کـه در عوض دریافت میکنید کدی اسـت کـه در وبسایتی برای بازی وارد میکنید و داشبورد شـما را فعال میکند تا بتوانید شروع کنید. در آنجا یک معرفی ویدیویی از داستان دریافت می کنید – اما بازهم، نه کاملاً گیم پلی. شـما ابزارهای زیادی در اختیار دارید، اما هیچ نشانه روشنی از انچه باید استفاده کنید، زمانی کـه دکمههاي خاصی میتوانند یا باید فعال شوند، ندارید – اصلاً هیچ حسی از پیشرفت کارها ندارید.
اکنون، میدانم کـه اتاق هاي فرار در مورد کشف هستند. ندانستن بلافاصله هدف یک جزء بخشی از بازی اسـت. کنار هم قرار دادن چیزها یا کشف اطلاعات جدید، این یک چالش اسـت – اما شـما هنوز باید چارچوبی را برای نحوه گرد آوری همه ی ان ها درک کنید. شـما نباید نگران استفاده از ابزارهای بازی باشید، فقط اطلاعات و اجزای مورد نیاز برای حل معماها را دارید.
در این جا بـه ویژه بازرسی خشن اسـت، زیرا نسخه بازاریابی میگوید کـه می توانید از اینترنت استفاده کنید، اما هیچ نشانه اي وجود ندارد کـه چقدر می توانید یا باید از ان استفاده کنید. آیا تکه هایي از پازل برای گرد آوری شـما وجوددارد.
یا فقط باید از وبسایت ها و اطلاعاتی کـه مستقیماً توسط بازی ارائه می شود استفاده کنید؟ من تمایل دارم قوانین را از کپی بازاریابی استفاده نکنم، اما اگر ان خط را نخوانده بودم، تصور می کردم همه ی چیز در اجزای بازی و داشبورد آنلاین موجود اسـت.
من زمان زیادی را صرف جستجوی اطلاعات در اینترنت در مورد عده اي از عناصر بازی کردم، کـه در واقع مشابه دنیای واقعی داشتند. با دانستن این کـه اینترنت مجاز اسـت، فرض کردم بـه تحقیقی نیاز اسـت. معلوم شد، ما زمان زیادی را روی این سوراخ خرگوش بیمعنی اتلاف کردهایم – همه ی سرنخها از طریق منابع ارائهشده توسط بازی، هم نسخههاي فیزیکی و هم برخی وبسایتهاي خیالی کـه بـه انها هدایت میشدیم، در معرض ما بود.
با این حال، با این گفته، در واقع یک معما وجود داشت کـه ما را ملزم میکرد عده اي از اطلاعات را در گوگل جستوجو کنیم کـه در غیر این صورت هیچ راهی برای دانستن آن ها نداشتیم. «من سیستم اشاره بازیها را دوباره بررسی کردم تا مطمئن شوم چیزی را در بازی از دست ندادهایم، و انها بـه طور خاص بـه شـما دستور دادند تا پاسخ را بر اساس سرنخهایي کـه ارائه شده اسـت در گوگل جستوجو کنید » .
اگر دستورالعملها یا دستورالعملهایي در مورد گیمپلی وجود داشت – چقدر می توان انتظار داشت کـه در سیستم بازی در مقابل دسترسی بـه اینترنت بـه طور کلی بمانم – احساس نمیکردم فریب خوردهام یا وقتم را اتلاف کردهام. یک جمله ساده «ف یا بیشتر، بازی اطلاعاتی را کـه برای حل پازل ها نیاز دارید را ارائه میدهد – اما ممکن اسـت لازم باشد چیزهای مهمی را این جا و آنجا جستوجو کنید » انتظارات من را ایجاد میکرد و تجربه بهتری را ایجاد میکرد. حالا تو میدانی.
یکیدیگر از انتظارات اصلی کـه منفجر شد، طول بازی بود. در بالا ذکر کردم کـه زمان بازی طولانی تری را درنظر گرفتم، با توجه بـه این کـه بازی بـه هیچ عنوان زمان بندی نشده اسـت و هیچ سیستم امتیازدهی بر اساس سرعت انجام همه ی چیز وجود ندارد.
برای من این بـه معنای سناریوی درگیرتری بود، سناریویی کـه ممکن اسـت بخواهم پس از گذراندن مدتی با ان؛ یک روز دیگر کنار بگذارم. من هرگز چیزی ندیدم کـه 1 تا 2 ساعت گیم پلی را پیشنهاد کند، اما صادقانه بگویم کـه ما همه ی چیز را در کمتر از 90 دقیقه کامل کردیم – و ان هم با حواس پرتی کـه زمان زیادی را اتلاف کرد.
اگر در حال خواندن این بررسی هستید، اکنون این دو چیز را میدانید. حداقل اما مجاز گوگل و قابل پخش دریک یا دو ساعت. این انتظارات تعیین شده، شـما می توانید اوقات خوبی رابا این اتاق فرار داشته باشید.
کـه نیاز بـه لپتاپ «یا تلفن اسـت، اما من چیزی را توصیه می کنم کـه بتوانید بـه اسانی تایپ کنید، پیمایش کنید و صفحه نمایش را بـه اشتراک بگذارید» – ممکن اسـت برای برخی جذاب نباشد، اما در این جا بـه خوبی از ان استفاده می شود. ویدیوها بـه شـما کمک میکنند در داستان غوطهور شوید، وبسایتهاي جعلی همراه با اجزای فیزیکی دامنه تحقیقات شـما را گسترش می دهند، و حتی پازلهاي جالب فناوریمحور وجوددارد کـه باعث میشود شـما احساس کار کنید.
من چند شکایت جزئی در مورد چند پازل دارم کـه خستهکنندهتر از ان چیزی اسـت کـه لازم بود.
چند معما وجود داشت کـه نیاز بـه تایپ مکرر اطلاعات و دیدن نتیجه قبل از بـه دست آوردن تمام اطلاعات مورد نیاز برای حل معما داشت. این کمی بیش از حد شبیه تکالیف بود. وقتی مشغله کاری معما طول بازی را بیشتر از تلاش ذهنی برای حل پازل میکشد، لذت نمیبرم. با توجه بـه انچه گفته شد، من از عده اي از شکایات قبلی خود ناامید شدم و احتمالاً بدون ان مشکلات قبلی، این بخشها آن قدر اذیت نمیشدم.
یک چیز دیگر در زمینه استفاده مجدد وجوددارد کـه قابل ذکر اسـت. این نوع بازی هاي اتاق فرار طبق معمولً بـه 2 دسته تقسیم می شوند. سبک EXIT وجوددارد کـه در ان کامپوننتها پاره میشوند، نوشته می شوند، بریده می شوند، تا میشوند و بـه طور کلی پس از یک بازی غیر قابل استفاده مجدد می شوند. سپس سبک UNLOCK وجوددارد کـه در ان پازل ها را می توان بدون بهم ریختن اجزای واقعی حل کرد و امکان بـه اشتراک گذاری بازی با دوستان و خانواده یا حتی فروش نسخه خودرا از آنجایی کـه بـه طور کامل قابل پخش اسـت، ممکن می سازد.
این بازی اتاق فرار خاص، با این حال، در شکاف بین این دو دسته قرار میگیرد. اجزای ان تمام نشده اند و بازی بـه طور کامل قابل پخش اسـت. با این حال، برای باز کردن قفل داشبورد دیجیتالی مورد نیاز برای اجرای بازی، بـه کد محصول نیاز دارید. این یک کد یکبار مصرف «مانند دانلود بازی دیجیتال» اسـت کـه بـه یک حساب کاربری گره خورده اسـت، بـه این معنی کـه وقتی کارتان به پایان رسید واقعاً نمی توانید بازی را منتقل کنید.
حدس می زنم می توانید ان رابا دوستان یا خانوادهاي کـه بـه ان اعتماد دارید بـه اشتراک بگذارید، اما برای فروختن ان بـه یک غریبه باید نام کاربری و رمز عبور خودرا همراه داشته باشید، کـه احتمالاً برای قسمتهاي بعدی سری بـه ان نیاز خواهید داشت. این بازی عجیب نیست، اما ارزانترین بازی اتاق فرار نیز نیست، و این کـه فقط بـه صورت دیجیتالی قفل شده اسـت کمی ناامیدکننده اسـت. حالا من این پشت کامپوننت ها را دارم کـه کاربرد خاصی ندارد.
در کل من از The Heist: Chasing Hahn لذت بردم و ان را بـه همه ی طرفداران اتاق فرار توصیه می کنم. فقط مطمئن شوید کـه با انتظارات درست وارد می شوید. این بستهاي نیست کـه من برای دوستانم از ان غافلگیر شوم، اما غوطهور شدن موضوعی باعث میشود احساس کنید کارآگاهی در حال کشف شواهد CSI اسـت، و ترکیبی از اجزای دیجیتال و دنیای واقعی، تغییری منحصربهفرد در فرمول اسـت.
من مشتاقانه منتظر روزی هستم کـه کسی یک بازی تحقیقی طولانیتر و عمیقتر مانند این بسازد کـه بتوان ان را در چند جلسه بازی کرد، اما اگر انتظارات شـما درست باشد، لذت خواهید برد. من مشتاقانه منتظر نصب هاي بعدی The Heist هستم.
از منابع دیجیتال و فیزیکی استفاده می
کند ویدیوهای همهجانبه شـما را بـه
موضوع منحصر بـه فرد داستان می کشاند
فاقد کتابچه راهنمای دستورالعمل برای تعیین درست انتظارات برای گیم پلی
عده اي از پازل هاي کسل کننده