مانند اوکلاهما جین و هالیوود جین ؛ این یک نوع جین رامی اسـت ؛ اما برای سه بازیکن اسـت. هدف بازی گرد آوری ست ها «سه یا چهار نوع ؛ یا سه یا چند کارت متوالی با همان کت و شلوار» برای کسب امتیاز اسـت. این بازی در چندین دور انجام میشود.دراین پست قوانین رامی سه دست جین را مطالعه نمایید.
از یک عرشه استاندارد 52 کارته استفاده کنید. King بلند اسـت و Ace همیشه کارت کم Gin Rummy اسـت . نمیتوان از ان بـه عنوان کارت بالا استفاده کرد. همچنین ؛ کارت هاي چهره هر کدام 10 امتیاز دارند. کارت هاي عدد ارزش اسمی خودرا دارند. یک آس ارزش یک امتیاز دارد
بازیکنان هر کدام بـه طور تصادفی یک کارت را برای تعیین نقش خود برای دست اول انتخاب میکنند.بازیکنی کـه بالاترین کارت را بکشد “در جعبه” اسـت و با دو نفر دیگر کـه باهم کار میکنند روبهرو میشود.
بازیکنی کـه کارت میانی را میکشد کاپیتان تیم دو نفره اسـت. او ممکن اسـت از بازیکن سوم «کـه گفته میشود بیرون نشسته اسـت» مشاوره بگیرد ؛ اما کاپیتان در مورد همه ی تصمیمات حرف آخر را میزند.
اگر بازیکن در جعبه برنده شود ؛ موقعیت خودرا حفظ میکند و دو نفر دیگر سوئیچ میکنند. اگر بازیکن در جعبه بازنده باشد ؛ دست بعدی نشسته ؛ کاپیتان وارد محوطه میشود و بازیکنی کـه بیرون نشسته بود کاپیتان میشود.
بازیکن در جعبه هر دست را میدهد.عرشه را بـه هم بزنید و بـه هر بازیکن 10 کارت بدهید. بازیکنان باید کارت هاي خودرا نگاه کرده و مرتب کنند.
کارت بعدی رو بـه بالا در وسط میز چرخانده میشود تا شمع دور انداختن شروع شود. کارتهای باقی مانده رو بـه پایین درکنار شمع دور انداخته شده قرار میگیرند تا شمع تساوی ایجاد شود.
هر دور عادی از دو قسمت تشکیل شده اسـت.
اول ؛ شـما باید یک کارت بگیرید – یا کارت بالا از شمع قرعه کشی یا کارت بالا از شمع دور انداخته.
دوم ؛ شـما باید یک کارت «رو بـه بالا» را در بالای شمع دور انداخته قرار دهید.
در نخستین دور هر دور ؛ غیر فروشنده تصمیم میگیرد کـه آیا نخستین کارت روبهرو را میگیرد یا نه. درصورت عدم پذیرش بازیکن ؛ فروشنده ممکن اسـت کارت را بگیرد. اگر یکی از بازیکنان کارت را بگیرد ؛ ان بازیکن نوبت خودرا با دور انداختن کامل میکند و سپس بازیکن دیگر نوبت میگیرد. اگر هردو بازیکن از گرفتن کارت خودداری کنند ؛ غیر فروشنده بازی رابا کشیدن کارت بالا از شمع قرعه کشی آغاز میکند.
دور زمانی پایان مییابد کـه یک بازیکن “ضربه میزند”. اینکار ممکن اسـت در هر نوبت «از جمله نخستین دور» پس از کشیدن اما قبل از دور انداختن انجام شود. یک بازیکن ممکن اسـت هنگامی کـه توانایی تشکیل ست ؛ دور انداختن یک کارت و 10 امتیاز یا کمتر از ان را در دست دارد ؛ ضربه بزند.
یک کارت واحد نمیتواند متعلق بـه دو مجموعه باشد.پس از ضربه زدن و دور انداختن ؛ بازیکنی کـه ضربه میزند ؛ همه ی کارت هاي خودرا سازماندهی کرده و پخش میکند و روی میز اسـت.
بازیکنی کـه در نخورد همین کار را میکند. اگر ضربه زننده بـه جین نرسید «بـه “رفتن بـه جین” در زیر مراجعه کنید» ؛ رقیب همچنین مجاز اسـت هر کارت بی نظیری رابا افزودن بـه ستهای ضرب کننده کنار بگذارد «بـه عنوان مثال اضافه کردن کارت چهارم بـه گروه سه نفره یا اضافه کردن کارتهای متوالی از همان کت و شلوار بـه ترتیب.
شـما هرگز ملزم بـه در زدن نیستید شـما ممکن اسـت بازی خودرا در تلاش برای توسعه دست بهتر ادامه دهید.
هر بازیکن ارزش کارت هاي بی نظیر خودرا ارزیابی میکند. اگر تعداد ضربه زننده کمتر باشد ؛ تفاوت بین دو شمارش را بـه ثمر میرساند.
اگر ضربه زننده بـه جین نرسد و مقادیر ان برابر باشد – یا ارزش ضربه زن بیشتر از رقیب باشد – پس ضربه زننده ضعیف شده اسـت. رقیب ضربه زننده 10 امتیاز بعلاوه تفاوت بین مقادیر را کسب میکند.بازیکنی کـه نشسته اسـت تحت هیچ شرایطی امتیاز نمیگیرد.
اگر ضربه زننده هیچ کارت بی نظیری نداشته باشد ؛ بـه عنوان “رفتن جین” شناخته میشود و 25 امتیاز پاداش میگیرد «برخی منابع میگویند پاداش باید 20 امتیاز باشد». علاوه بر این ؛ رقیب او نمیتواند هیچ امتیازی کسب کند ؛ حتی اگر حریفش هیچ کارت بی نظیری نداشته باشد.
اگر فقط دو کارت در قرعه کشی باقی بماند و بازیکنی نتواند بازی کند و دور بازی را نکشد ؛ دور با تساوی بـه اتمام میرسد. همان بازیکن دوباره معامله میکند.
دورهای اضافی تا زمانی کـه امتیاز تجمعی یک بازیکن بـه 100 امتیاز یا بیشتر برسد ؛ انجام میشود. ان بازیکن برنده اسـت.