خوک یک بازی تاس فریبنده ساده اسـت کـه هرکسی میتواند دریک لحظه ان را یاد بگیرد.نحوه بازی تاس خوک بازی خوک با یک قالب شش طرفه انجام میشود. خوک ساده بازی تاس نخستین بار در چاپ توصیف جان Scarne درسال 1945. [1] بازیکنان بـه نوبت بـه رول مرگ تنها چند بار کـه مایل باشند، اضافه کردن تمام نتایج رول بـه مجموع در حال اجرا اسـت، اما از دست دادن نمره بـه دست آورده خودرا برای اگر 1 می چرخانند بچرخانید.
مانند تعداد زیادی از بازیهای با منشاء عامیانه ؛ خوک با تنوع قوانین زیادی انجام میشود ؛ از جمله استفاده از دو تاس بـه جای یکی. انواع تجاری خوک دو تاس شامل Pass the Pigs ؛ Pig Dice ؛ و Skunk اسـت . خوک طبق معمولً توسط معلمان ریاضیات برای آموزش مفاهیم احتمال استفاده میشود.
خوک یکی از خانواده بازی هاي تاس اسـت کـه Reiner Knizia ان را “بازی با تاس در دسترس خطر” توصیف کرده اسـت ؛ جایی کـه تصمیم غالب این اسـت کـه آیا با بـه دست آوردن سود بیشتر ؛ سودهای قبلی را بـه خطر اندازد یا خیر.
مرحله 1: برای نخستین دور خود یک قالب را بچرخانید. بازی با دو تاس اختیاری اسـت.
مرحله 2: اگر تعداد ورق شده دو ؛ سه ؛ چهار ؛ پنج یا شش امتیاز اسـت ؛ امتیازات را در برگه امتیاز وارد کنید. اگر یکی را بچرخانید ؛ تمام امتیازاتی را کـه در ان دور جمع کردهاید از دست میدهید و نوبت خودرا از دست میدهید.
مرحله 3: چرخاندن قالب را ادامه دهید تا زمانی کـه از تعداد امتیازات کسب شده راضی باشید. سپس ؛ با واگذاری قالب بـه رقیب خود “نگه دارید” و تمام امتیازات بـه دست آمده در نوبت خودرا دنبال نمایید.
دانستن زمان توقف و پایان نوبت کلید پیروزی در Pig اسـت. این یک تمرین برای تصمیم گیری بین غریزه روده و حرص اسـت.
مرحله 4: ابتدا بـه 100 امتیاز برسید و بازی را ببرید.
مرحله 5: برای بازی با دو تاس ؛ هردو را برای نخستین دور خود بکشید. اگر روی یکی از دای ها یک یک بچرخانید ؛ برای ان دور صفر میکنید و نوبت هاي شـما بـه اتمام میرسد ؛ اما اگر دو شماره – یا چشم مار – بچرخانید ؛ نوبت خود و تمام امتیازاتی را کـه در طول بازی کسب کردهاید از دست میدهید.
قوانین خوک برای نخستین بار درسال 1945 بـه عنوان یک بازی تاس عامیانه توسط هیجان ریاضی و متخصص بازی جان اسکارن توصیف شد.
یک یا دو تاس
یک برگه نمره
یک خودکار
حداقل دو بازیکن
قوانین بازی خوک تاس
اینکه آیا دریک اتاق انتظار گیر کردهاید ؛ نیاز بـه سرگرمی دریک رستوران دارید یا بـه دنبال یک بازی ساده برای بازی در تعطیلات هستید ؛ خوک بهترین راه برای گذراندن وقت با خانواده اسـت. و تنها چیزی کـه نیاز دارید یک قالب شش طرفه و راهی برای حفظ امتیاز اسـت.
خوک یک بازی در دسترس خطر محسوب میشود ؛ جایی کـه شـما همه ی چیز را بـه خطر میاندزید تا ببینید آیا میتوانید بیشتر برنده شوید. اعداد روی قالب «بـه استثنای “1”» هر کدام نشان دهنده امتیازاتی هستند کـه میتوانند جمع شوند – برنده نخستین بازیکنی اسـت کـه بـه 100 امتیاز میرسد.
بازی خوک با دو بازیکن بهتر اسـت ؛ اما میتواند با افراد بیشتری کار کند. فقط بـه خاطر داشته باشید کـه زمان توقف بین دورها با هر بازیکن اضافی طولانی تر میشود ؛ کـه میتواند برای کوچکترها چالش برانگیز باشد.
دریک دور ؛ یک بازیکن بارها و بارها قالب را می چرخاند. هدف این اسـت کـه هرچه بیشتر امتیاز گرد آوری کرده و اعداد جمع شده روی قالب را جمع کنید. با این حال ؛ اگر بازیکنی 1 را بکشد ؛ نوبت بازیکن تمام میشود و هر امتیازی کـه دراین دور جمع کرده اند ؛ از دست میرود. غلت زدن 1 نمره کل شـما را از نوبت هاي قبلی محو نمیکند ؛ بلکه مجموع کل کسب شده در ان رول خاص اسـت.
اگر یک بازیکن نمیخواهد شانس غلت زدن 1 را از دست بدهد و تمام امتیازات خودرا از این دور از دست بدهد ؛ میتواند نگه داشتن «متوقف کردن غلتک» را انتخاب کند. اگر بازیکن نگهداری را انتخاب کند ؛ تمام امتیازات بدست آمده در ان دور بـه امتیاز او اضافه میشود.
هنگامی کـه یک بازیکن در مجموع بـه 100 امتیاز یا بیشتر برسد ؛ بازی تمام میشود و ان بازیکن برنده اسـت.
در این جا دو نمونه از نحوه حفظ نمره در خوک آورده شده اسـت:
شری یک شماره 3 را می چرخاند و تصمیم میگیرد کـه نورد را ادامه دهد. او هفت بار دیگر میچرخد و 6 ؛ 6 ؛ 6 ؛ 4 ؛ 5 ؛ 6 و سپس 1 میگیرد. چون 1 را زده اسـت ؛ نوبت شری تمام میشود و او برای این دور 0 امتیاز میگیرد.
کریگ شماره 6 را میزند و تصمیم میگیرد کـه کار را ادامه دهد. سپس چهار بار دیگر را انتخاب میکند و 3 ؛ 4 ؛ 2 و 6 میگیرد. او تصمیم میگیرد کـه نگه دارد «و شانس گرفتن 1 را ندارد». کریگ 21 امتیاز برای این دور بـه دست می آورد «6+3+4+2+6 = 21».
با استفاده از دو تاس شش طرفه میتوانید بازی Pig را کمی تغییر دهید . دراین نسخه ؛ اگر بازیکنی رول کند و یکی از تاس ها 1 باشد ؛ نوبت بـه اتمام میرسد و هیچ امتیازی بـه دست نمیآید «مانند خوک تک نفره». با این حال ؛ اگر بازیکنی روی هردو تاس «چشم مار» 1 ثانیه بکشد ؛ این 25 امتیاز محسوب میشود.
دوبل هاي دیگر ارزش دو امتیاز دارند ؛ بـه طوری کـه دویدن دو نفره 8 امتیاز ؛ 3 نفره دوگانه 12 امتیاز ؛ 4 نفره دو نفره 16 امتیاز ؛ 5 نفره دو نفره 20 امتیاز و 6 نفره دونفره 24 امتیاز اسـت.