Gutshot در پوکر نام مستعار برای قرعه کشی مستقیم داخلی اسـت. بـه عنوان مثال، ما 5679 را نگه می داریم و منتظر 8 هستیم تا مستقیم خودرا کامل کنیم.
نام مستعار gutshot آن قدر محبوب اسـت کـه اصطلاح “inside straight draw” تقریبا بـه طور کامل از استفاده محو شده اسـت. Gutshotis اساسا نام رسمی جدید برای این نوع قرعه کشی اسـت.
” Gutshot ” نام محاوره اي برای و داخل مستقیم دراو در پوکر اسـت. این یک نوع کشیدن مستقیم اسـت کـه در ان کارت مورد نیاز برای تکمیل مستقیم ما در وسط ساختار ظاهر می شود. بـه عنوان مثال، ما 6؛ 7؛ 9 و T را نگه می داریم و برای تکمیل مستقیم خود بـه هشت احتیاج داریم. از این رو ما بـه یک کارت خاص متکی هستیم کـه طبق معمولً بعید اسـت.
با توجه بـه ماهیت غیرمحتمل بازیکنی کـه قرعه کشی مستقیم خودرا کامل میکند، طبیعتاً وقتی قرعه کشی بـه اتمام میرسد، می تواند باعث درد روانی رقیب او شود. از این رو می توان اصطلاح « گاتشات » را مناسب درنظر گرفت.
تابلو: K ♣ T ♣ 5 ♠
دست: A ♦ J ♦
در این جا نمونه اي از gutshot در هولدم آورده شده اسـت. فقط ملکه مسیر مستقیم را کامل میکند.نمونه اي از Gutshot کـه دریک جمله استفاده می شود -> ما دو بشکه شدیم و خوشبختانه موفق شدیم gutshot خودرا روی رودخانه اسپک کنیم.
Gutshot ؛ bellybuster و inside straight draw همگی اصطلاحاتی هستند کـه برای توصیف دستی استفاده میشوند کـه در ان بازیکن در حال کشیدن یک کارت برای ایجاد یک استریت اسـت. طبق تعریف، این در بهترین حالت یک تساوی چهار بیرونی اسـت « اگر یک یا چند کارت لازم قبلاً مرده باشند، ممکن اسـت تعداد اوت هاي کمتری وجود داشته باشد ».
جی .گیف Qs .gif
و فلاپ میآید:
8 ساعت گیف 9c .gif 2c .gif
بازیکن در حال حاضر بـه یک ده تن از هر کت و شلوار نیاز دارد تا گلوله خودرا صاف کند. چهار ده تایی وجوددارد کـه دیده نمیشود، بنابر این بازیکن چهار اوت دارد.
با این حال، ناظران نزدیک ممکن اسـت متوجه شوند کـه یکی از دههاي احتمالی «ده باشگاه» باعث می شود کـه هیئت مدیره دارای سه باشگاه باشد. این امر میتواند بـه شخص دیگری هم سطحی شود، بنابر این تنها سه ده از دههاي موجود، خروجی خالص درنظر گرفته میشوند .
دوبل بیستر دستی اسـت کـه در ان بازیکن بـه طور هم زمان دو تساوی مستقیم گاتشات مجزا دارد اما یک تساوی مستقیم با انتهای باز ندارد . گاهی اوقات بـه ان “Double inside straight draw” یا “double gutshot” میگویند، اما رنگارنگ تر “double bellybuster” اصطلاح محبوب تر شده اسـت.
جی .گیف Qs .gif
و فلاپ میآید:
آه گیف Tc .gif 8d .gif
دراین مورد، یا یک سلطان یا یک نه، از هر کت و شلوار، یک استریت را کامل میکند. در واقع، اگر این بازیکن هر یک از استریت هاي احتمالی خودرا انجام دهد، مهره را مستقیم خواهد داشت و دستی بی نظیر خواهد داشت.
استراتژی صحیح برای بازی گات شات بـه طور طبیعی بـه نوع دقیق پوکری کـه ما بازی میکنیم مرتبط اسـت. با این حال در این جا عده اي از اصول استراتژیک کلی وجوددارد –
1. آیا گلوله ما بـه آجیل اسـت؟ ضربههاي شدید بـه آجیل همیشه قویتر از ضربههاي غیر آجیلی اسـت. پس از کامل شدن، شوکهاي غیر آجیلی خطر تسلط دارند.
2. اگر ما gutshot خودرا تهاجمی بازی کنیم، آیا میتوانیم انتظار داشته باشیم کـه مقدار مناسبی از fold-equity تولید کنیم؟ حتی تساویهایي کـه اوتهاي بسیار کمی دارند، اگر بتوانند فولد ایجاد کنند، دوست دارند تهاجمی بازی کنند.
3. در Hold’em، آیا gutshot ما با استفاده از یک یا هردو کارت سوراخ ما فرموله می شود؟ گات شات دو کارتی همیشه بهتر از گات شات هاي تک کارتی اسـت .
4. در اوماها، آیا گات شات ما قرعه کشی هاي اضافی دارد؟ عکسهاي لخت در اوماها آشغال هستند، حتی اگر بـه سمت آجیل کشیده شوند.
5. در انواع Draw و Stud، قدرت مطلق گاتشات ما درصورت برخورد چقدر اسـت؟ هر چه کارت بالای خط مستقیم بالاتر باشد، ارزش تساوی مستقیم بیشتر اسـت.
با رفتن از پیچ بـه رودخانه در هولدم، درحدود 8.7 درصد مواقع یا یک در 11.5 ؛ یک شات گلولهاي وارد می شود . با رفتن از فلاپ بـه ریور در هولدم، یک گات شات درحدود 16.5 درصد مواقع یا یک در 6.1 اتفاق میوفتد .
رفتن از فلاپ بـه نوبت در هولدم، درحدود 8.5 درصد مواقع یا یک در 11.8 درصد ؛ یک ضربه گلوله زده می شود. کمی بیشتر از نوبت بـه رودخانه ضربه میزند زیرا اکنون یک کارت کمتر در عرشه وجود خواهد داشت کـه اوت نیست.
gutshout مهره یک کشش مستقیم از داخل «4 بیرونی» اسـت کـه درصورت برخورد مهره صاف می شود. بـه عنوان مثال، اگر ما KJ را روی یک بافت 9T5 نگه داریم، gutshot را داریم، زیرا یک ملکه در چرخش، مهره را مستقیماً بـه ما میدهد. نگه داشتن J7 روی همان بافت نمونهاي از یک gutshot غیر مهرهاي اسـت.
زیرا هشت در پیچ بهترین حالت مستقیم ممکن را بـه ما نمیدهد. این بـه این دلیل اسـت کـه جک بالا مستقیم در 9T58 بـه طور بالفعل می تواند تحت سلطه QJ باشد کـه باعث می شود ملکه قویتر روی همان بافت صاف باشد.
گات شات یک کارتی تنها با استفاده از یک کارت سوراخ ساخته می شود در حالی کـه گات شات دو کارتی با استفاده از هردو ساخته می شود. بـه عنوان مثال، KJ در T95 یک gutshot دو کارته اسـت در حالی کـه K5 در JT9 یک gutshot یک کارته اسـت.
گات شات هاي دو کارتی بـه طور قابل توجهی بهتر از گات شات هاي یک کارتی هستند، زیرا در هنگام ضربه بیشتر مبدل می شوند. زدن ضربات تک کارتی بـه این معنی اسـت کـه 4 کارت بـه یک مستقیم روی تخته وجود خواهد داشت و این امر نسبتاً واضح اسـت کـه ما ممکن اسـت مستقیم را نگه داریم.
اگر کارت هاي سوراخ ما قسمت پایینی قرعه کشی مستقیم gutshot ما را تشکیل میدهند، می توان ان را “پایین ترین قسمت gutshot” نامید. بـه عنوان مثال ما 67 را روی بافت T95 نگه می داریم. همچنین گاهی اوقات بـه ان “انتهای احمقانه تساوی مستقیم” نیز گفته می شود.
مشکل این اسـت کـه حتی اگر یک هشت در پیچ را بگیریم تا مسیر مستقیم را طی کنیم، بازهم میتوانیم بـه طور بالفعل بـه J7 و QJ ببازیم. بـه همین دلیل طبق معمولً می خواهیم از سرمایهگذاری مقادیر زیاد تراشهها با انتهای پایین gutshot اجتناب کنیم.