Spades یک بازی کارتی محبوب اسـت کـه طبق معمولً دو شریک بازی میکنند. با این حال ؛ این نسخه از Spades فقط برای دو بازیکن اسـت. از یک عرشه استاندارد 52 کارت استفاده میکند. آس بالا اسـت و 2 پایین. هدف این اسـت کـه نخستین بازیکنی باشیم کـه بـه 500 امتیاز میرسد.نحوه بازی بیل با 2 نفر را در مطلب زیر مطالعه کنید.
زدن عرشه؛ هیچ معامله اي وجود ندارد نخستین بازیکن کارت برتر را میکشد و تصمیم میگیرد کـه ان را نگه دارد. اگر ان را نگه دارند ؛ کارت دوم را رو بـه پایین دریک توده دور ریختن قرار میدهند. اما اگر بازیکن تصمیم بگیرد کارت اول را نگه ندارد ؛ کارت را رو بـه پایین دریک شمع دور انداخته قرار میدهد. سپس ؛ کارت دوم را میکشند و نگه می دارند.
بازیکن دوم سپس با دو کارت بعدی در شمع تساوی همین روند را طی میکند.بازیکنان بـه طور متناوب این فرایند انتخاب را ادامه میدهند تا کل عرشه گرد آوری شود. در ان مرحله ؛ هر بازیکن 13 کارت در دست دارد. 26 کارت باقی مانده کنار گذاشته میشود ودر این دست استفاده نمیشود.
بازیکن دوم ابتدا پیشنهاد میدهد. هر بازیکن بـه کارت ها و پیشنهادات خود نگاه میکند و تعداد ترفندهایی را کـه یک بازیکن باید برای کسب امتیاز بدست آورد نشان میدهد. هر عددی از صفر «یا صفر» تا 13 یک پیشنهاد قانونی برای هر بازیکن اسـت. بازیکنان ممکن اسـت پاس ندهند و پیشنهادات با هر بازیکن افزایش نمییابد. فقط یک دور مناقصه وجوددارد.
بازیکنی کـه صفر پیشنهاد میدهد مدعی اسـت کـه در طول بازی هیچ ترفندی برنده نخواهد شد. درصورت موفقیت ؛ 100 امتیاز پاداش دریافت میکنند. با این حال ؛ اگر انها یک یا چند ترفند برنده شوند ؛ 100 امتیاز جریمه دریافت میکنند.
قبل از انتخاب نخستین کارت خود ؛ یک بازیکن ممکن اسـت دو صفر پیشنهاد دهد ؛ همچنین بـه عنوان صفر کور نیز شناخته میشود. پس از پیشنهاد دو صفر ؛ بازیکن ممکن اسـت بـه کارت هاي خود نگاه کرده و تا سه کارت را دور بیندازد و انها را بـه صورت تصادفی از کارت هاي قبلی دور انداخته جای گزین کند. اگر انها موفق باشند و هیچ ترفندی را برنده نشوند ؛ 200 امتیاز پاداش دریافت میکنند. با این حال ؛ درصورت شکست ؛ انها 200 امتیاز جریمه دریافت میکنند.
بازیکن دوم اول میرود «یا هدایت میکند». انها ممکن اسـت با بیل پیش نروند مگر این کـه دست انها فقط شامل بیل باشد. در حقیقت ؛ مگر این کـه بازیکنی گزینه دیگری داشته باشد ؛ تا زمانی کـه کت و شلوار “شکسته” نشود ؛ نمیتواند با بیل پیش برود «بـه پایین مراجعه کنید».
بازیکنان نوبت هاي متناوب دارند و هر بازیکن باید درصورت امکان از همان الگو پیروی کند «یعنی همان کت و شلوار قبلی را بازی کند». شخصی کـه بالاترین درجه کت و شلوار را بازی میکند ؛ برنده این ترفند میشود مگر این کـه بیل بازی شود. دراین حالت ؛ شخصی کـه بالاترین رتبه بیل را بازی میکند برنده این ترفند اسـت. بازیکن برنده باید ترفندی را پیش روی خود قرار دهد ؛ بنابر این بـه اسانی میتوان تشخیص داد کـه هر بازیکن چند ترفند برنده شده اسـت.
وقتی بازیکنی نتواند از او پیروی کند و بازی با بیل را انتخاب کند ؛ بیل شکسته میشود. اگر بازیکنی گزینه دیگری نداشته باشد و با بیل هدایت شود ؛ بیل ها شکسته میشوند.
اگر بازیکنی پیشنهاد خودرا برآورده کند ؛ هر ترفندی کـه بازیکن برنده میشود 10 امتیاز محسوب میشود. ترفندهای برنده بالای پیشنهاد هر کدام 1 امتیاز دارند. اگر بازیکنی پیشنهاد خودرا برآورده نکند ؛ برای هر ترفندی کـه ارائه میدهد 10 امتیاز از دست میدهد.امتیازدهی برای پیشنهادات صفر و دو صفر بـه شرح بالا انجام میشود.
یک بازیکن باید از برنده شدن بیش از حد ترفندهای بالاتر از پیشنهاد خود ؛ کـه بـه “کیف” نیز مشهور اسـت ؛ خودداری کند. با رعایت قوانین “ماسه زدن” ؛ هر بار کـه یک بازیکن 10 کیسه برنده میشود «تجمعی در طول بازی» ؛ 100 امتیاز جریمه دریافت میکند.
پس از زدن یک دست ؛ اگر هیچ یک از بازیکنان بـه 500 امتیاز نرسیده باشند ؛ بازیکن دوم نخستین بازیکنی اسـت کـه دست بعدی را میکشد.
نخستین بازیکنی کـه بـه 500 امتیاز برسد برنده اسـت. اگر هردو بازیکن دریک دست بـه 500 نفر برسند ؛ بازیکنی کـه نمره بالاتری دارد برنده اسـت. اگر تساوی وجوددارد ؛ با دست دیگر بازی کنید.