همه چهار – قوانین بازی با ورق ،All Fours درحدود قرن هفدهم در انگلستان متولد شد. پس از ان؛ بـه ایالات متحده آورده شد ودر قرن 19 بسیار محبوب شد و تعداد زیادی از بازی هاي مشابه را تولید کرد. All Fours همچنین بازی ملی ترینیداد اسـت کـه طبق معمولً از ان بـه عنوان All Foes یاد میشود. در زیر قوانین ترینیداد آمده اسـت.
هدف All Fours برنده شدن حقه با کارت هاي ارزشمند و کسب امتیاز اسـت. تیم یا بازیکنی کـه در پایان ترفند دارای بیشترین کارت باشد، یک امتیاز بازی کسب میکند. امتیازهای اضافی برای گرفتن جک از لباس ترامپ تعلق میگیرد، نگه داشتن بالاترین و پایین ترین کارت از لباس ترامپ، فروشنده ممکن اسـت برای کارتی کـه برای ترامپ در معامله برگردانده میشود امتیاز بگیرد.
بازیکن قطع میشود تا فروشنده باشد. هر بازیکنی کـه تا بـه حال عرشه رابا بالاترین کارت قطع کند، نخستین فروشنده اسـت. معامله و بازی بـه سمت راست یا خلاف جهت عقربه هاي ساعت حرکت میکنند. فروشنده بـه هر بازیکن 6 کارت می دهد. فروشنده میتواند تصمیم بگیرد کـه چگونه میـــخواهد با آن ها برخورد کند، هر بار یا در مجموعه هاي سه تایی. با این حال، روش باید در طول بازی ثابت باشد.
پس از این کـه هر بازیکن 6 کارت خودرا داشت، فروشنده کارت بعدی را برمیگرداند. این کارت نشان می دهد کـه کت و شلوار ترامپ چه کت و شلواری خواهد بود. اگر کارت یک آس، 6 یا یک جک باشد، تیم فروشنده بـه صورت زیر امتیاز میگیرد:
آس: 1 امتیاز
شش: 2 امتیاز
جک: 3 امتیاز
بازیکن سمت راست فروشنده تصمیم میگیرد کـه آیا از لباس ترامپ راضی هستند یا خیر، دراین صورت میگویند «ایستاد». در غیر این صورت، انها میتوانند با گفتن: “من التماس میکنم” برای ترامپ دیگری تقاضای کنند .
فروشنده میتواند یک برنده جدید را ورق بزند، اما لازم نیست. اگر فروشنده کت و شلوار ترامپ را نگه دارد، میگویند: “یکی را بگیر.” بازیکنی کـه التماس کرد 1 امتیاز میگیرد و بازی شروع میشود. با این حال، اگر فروشنده لباس ترامپ را تغییر دهد، برگ برنده فعلی را کنار میگذارد، 3 کارت اضافی بـه هر بازیکن میدهد و برگه برنده بعدی را برمیگرداند. فروشنده میتواند برای این برگ برنده طبق طرح بالا امتیاز بگیرد.
اگر لباس ترامپ جدید متفاوت اسـت، بازی با ترامپ جدید شروع میشود. اگر کت و شلوار یکسان باشد، فروشنده تکرار میکند. 3 کارت دیگر بـه بازیکنان می دهد و یک برنده جدید را برمیگرداند و احتمالاً دوباره گل میزند. اینکار تا زمانی کـه یک برنده جدید تهیه شود تکرار میشود.
اگر عرشه قبل از ظاهر شدن یک برنده جدید خشک شد، تغییر شکل دهید و دوباره ان را تغییر دهید. فروشنده هر امتیازی را کـه تا کنون کسب کرده اسـت حفظ میکند.
هدف از هر چهار: ترفندهای ارزشمند را برنده شوید.
تعداد بازیکنان: 4 بازیکن، 2 مشارکت یا 2 بازیکن
تعداد کارت: استاندارد 52 کارت
رتبه کارت ها: A، K، Q، J، 10؛ 9؛ 8؛ 7؛ 6؛ 5؛ 4؛ 3؛ 2
نوع بازی: حقه بازی
مخاطبان: بزرگسالان
بازیکن سمت راست فروشنده در نخستین ترفند پیش میرود، پس از این کـه برنده ترفند قبلی، ترفند بعدی را هدایت میکند. بازیکنان میتوانند هر کارتی را برای رهبری انتخاب کنند، اما بازیکنان باید این محدودیت ها را رعایت کنند:
اگر با ترامپ رهبری شود، تمام نمایشنامه هاي دیگر درصورت امکان باید ترامپ را بازی کنند. اگر نه، آن ها میتوانند هر کارتی را کـه در دست دارند بازی کنند.اگر با کارتی غیربرنده هدایت شود، بازیکنان باید درصورت امکان از ان پیروی کنند یا یک کارت برنده بازی کنند. اگر انها نتوانند هیچ کدام را انجام دهند، اصلاً میتوانند هیچ کارتی بازی کنند.یک ترفند با بازی با بالاترین برگ برنده برنده میشود، یا درصورت عدم وجود برنده، بالاترین رتبه در لباسی کـه با ان رهبری میشود، بازی میشود.
بازی تا زمانی کـه تمام ترفندها انجام شود ادامه مییابد «هر بازیکن تمام کارت هاي خودرا بازی کرده اسـت». بـه طور کلی، بازی دارای 6 ترفند «1 ترفند در هر کارت» اسـت، اما اگر فروشنده کارت هاي بیشتری داد، میتواند 6 یا 12 ترفند، احتمالاً بیشتر باشد.
پس از انجام تمام ترفندها، کارت ها بـه شرح زیر امتیاز میگیرند:
بالا: 1 امتیاز، کسب شده توسط تیمی کـه بیشترین برگ برنده را داشت.
کم: 1 امتیاز، کسب شده توسط تیمی کـه کمترین برگ برنده را دارد. این بـه دارنده اصلی کارت میرسد، نه برنده ان.
بازی: 1 امتیاز، برنده شدن بیشترین مقدار کارت هاي ارزشمند با ترفند. فقط بـه 5 کارت برتر هر لباس مقادیر داده میشود. آس = 4 امتیاز، کینگ = 3 امتیاز، ملکه = 2 امتیاز، جک = 1 امتیاز، 10 = 10 امتیاز، 2-9 = 0 امتیاز. تیم ها مجموع ارزش کارت هاي خودرا جمع میکنند، هرکسی کـه بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده امتیاز بازی اسـت.
نخستین تیمی کـه 14 امتیاز یا بیشتر کسب کند برنده بازی اسـت.
پنالتی ها
صدا زدن
زمانی کـه کارتی توسط بازیکنی خارج از نوبت فاش میشود، تماس برقرار میشود. اگر این اتفاق بیفتد، کارت باز شده باید روی میز جلوی بازیکن آشکار باقی بماند. در هر نقطه از بازی، بازیکن دیگری میتواند درصورت بازی قانونی، کارت را بـه یک ترفند بازی کند. بازیکنی کـه کارت را در اختیار دارد باید بـه جای کارتی کـه از دست خود تا ترفند بازی کند، کارت آشکار شده را بازی کند.